miércoles, 18 de marzo de 2015

Pastel de fresas light - Pastís de maduixes light


Seguim  amb receptes lleugeres, aquest cop unes postres i amb maduixes, que estan de plena temporada!    M’encanten els pastissos de maduixes i volia trobar alguna  manera de fer-lo ben  lleuger, per no trencar el meu pla per aprimar, així que em vaig posar a rumiar la manera i aquest és el resultat de l’invent.  La veritat és que ha quedat molt bo!  Vaig  fer un pastís amb un motllo de 20cm i només  vaig  poder menjar un trosset, al meu fill li va agradar tant que entre ell i el pare se’l van acabar  tot.  Si us animeu a fer-lo ja veureu  com us encanta, i pràcticament no  puntua  gens ni mica, amb això de les receptes  per perdre pes m’ho estic passant molt bé, estic menjant de luxe  i a sobre m’aprimo!

Seguimos con recetas ligeras, esta vez un postre y con fresas ¡que están en plena temporada! Me encantan los pasteles de fresas y quería encontrar alguna manera de hacerlo bien ligero, para no romper mi plan para adelgazar, así que me puse a pensar la manera y este es el resultado del invento. ¡La verdad es que ha quedado muy bueno! Hice un pastel con un molde de 20 cm y sólo pude comer un trocito, a mi hijo le gustó tanto que entre él y el padre se lo acabaron todo. Si te animas a hacerlo ya varas como te encanta, y prácticamente no puntúa lo  más mínimo, con esto de las recetas para perder peso me lo estoy pasando muy bien, estoy comiendo de lujo ¡y encima adelgazo!



INGREDIENTS
 (per un motllo desmuntable rodó de 20cm de diàmetre)
6 iogurts  0% matèria grassa edulcorats
½ kg de maduixes
9 fulles de gelatina
50 ml de llet descremada tèbia
50 ml d’aigua tèbia
1 làmina de pa de pessic  de 20cm de diàmetre (vaig fer servir un d’aquests pastissos que ja venen fets i tallats en 3 discos per farcir)
Si voleu  aromatitzar els iogurts podeu posar una  mica d’aroma de vainilla, jo no ho vaig fer.


INGREDIENTES
 (para un molde redondo de 20 cm de diámetro)
6 yogures 0% materia grasa edulcorados
½ k de fresas
9 hojas de gelatina
50 ml de leche descremada tibia
50 ml de agua tibia
1 lámina de bizcocho de 20 cm de diámetro (usé uno de esos pasteles que ya vienen hechos y cortados en 3 discos para rellenar)
Si deseas aromatizar los yogures puedes poner un poco de aroma de vainilla, yo no lo hice.




RECEPTA

Tallem el disc de pa de pessic a la mida del motllo i el posem al  fons. 

Posem  en remull 6 fulles de gelatina en  aigua freda uns cinc minuts.  Passat aquest temps desfem la gelatina en la llet tèbia i la reservem.

Batem  els iogurts fins que ens quedi una crema fina, seguidament hi afegim la barreja de la llet i la gelatina passant-la per un colador de malla fina.  Ho barregem molt be per tal que quedi una barreja ben homogènia, ho aboquem al motllo a sobre del pa de pessic i ho posem a la nevera per tal que la gelatina qualli, ha d’estar unes tres hores aproximadament o fins que veieu que la gelatina està ben quallada.

Quan la capa de iogurt està quallada preparem  la cobertura de maduixes.  Netegem les maduixes, triturem amb la turmix uns 100g i la resta les tallem a torsos no massa petits.

Posem en remull  en aigua freda 3 fulles de gelatina uns cinc minuts  i seguidament les escorrem i les desfem en  l’aigua tèbia.  Afegim  aquesta barreja al puré de maduixes  que ha d’estar ben  fi, si cal passar-lo per un  colador de malla fina.

Disposem les maduixes a trossos per sobre de la capa  de iogurt i aboquem per sobre el puré de maduixes amb gelatina.  Ho guardem a la nevera fins que la gelatina hagi quallat, unes tres hores  com  a mínim.

Un cop  hagi quallat la gelatina de  la cobertura ja tindrem el nostre pastís de maduixes a punt, només  ens caldrà desenmotllar-lo i posar-lo a una plata mona per deixar a tots amb la boca oberta, ningú es creurà que es light! 




RECETA

Cortamos el disco de bizcocho al tamaño del molde y lo ponemos en el fondo.

Ponemos en remojo 6 hojas de gelatina en agua fría unos cinco minutos. Pasado este tiempo deshacemos la gelatina en la leche tibia y la reservamos.

Batimos los yogures hasta que nos quede una crema fina, seguidamente añadimos la mezcla de la leche y la gelatina pasándola por un colador de malla fina. Lo mezclamos muy bien para que quede una mezcla homogénea, lo vertemos en el molde encima del bizcocho y lo ponemos en la nevera para que la gelatina cuaje, estará unas tres horas aproximadamente o hasta que ve que la gelatina esté bien cuajada.

Cuando la capa de yogur esté cuajada preparamos la cobertura de fresas. Limpiamos las fresas, trituramos con la turmix unos 100g y el resto las cortamos a torsos no demasiado pequeños.

Ponemos en remojo en agua fría 3 hojas de gelatina unos cinco minutos y seguidamente las escurrimos y las deshacemos en el agua tibia. Añadimos esta mezcla al puré de fresas que debe estar bien fino, si es necesario pasarlo por un colador de malla fina.

Disponemos las fresas a trozos por encima de la capa de yogur y vertemos por encima el puré de fresas con gelatina. Lo guardamos en la nevera hasta que la gelatina haya cuajado, unas tres horas como mínimo.


Una vez haya cuajado la gelatina de la cobertura ya tendremos nuestro pastel de fresas a punto, sólo tendremos que desenmoldarlo  y ponerlo en una bandeja mona para dejar a todos con la boca abierta, nadie se creerá que es light!