Pollo con salsa dulce de ajo - Pollastre amb salsa dolça d'all



Pollo con salsa dulce de ajo 


Una receta de pollo bien sencilla de hacer y de lo más sorprendente que está para chuparse los dedos ¡literalmente! Con esta manera de hacer el pollo se consigue una piel maravillosamente crujiente y una carne jugosa y tierna ¡ideal! Y la salsa de ajo y azúcar moreno está increíble, preparad una buena barra de pan para mojar, no dejaréis ni una gota, ¡garantizado!


Pollastre amb salsa dolça d'all 


Una recepta de pollastre ben senzilla de fer i d'allò més sorprenent que está per llepar-se els dits, literalment!  Amb aquesta manera de fer el pollastre s'aconsegueix una pell meravellosament cruixent i una carn tendra i sucosa, ideal!  I la salsa d'all i sucre moré está increible, prepareu una bona barra de pa per sucar,  no deixareu ni una gota, garantit!




INGREDIENTS
4 quarts de pollastre de la part de la cuixa partits en dos, separats la cuixa i l'entrecuix.
sal i pebre negre acabat de moldre
3 cullerades de mantega
4 dents d'all picats ben fins 
40g de sucre moré
1 cullerada de mel
1/2 culleradeta d'orenga sec
1/2 culleradeta d'alfábrega seca
2 cullerades de fulles de julivert fresc picat

INGREDIENTES
4 cuartos de pollo de la parte del muslo partidos en dos, separados el muslo y la entrepierna.
sal y pimienta negra recién molida
3 cucharadas de mantequilla
4 dientes de ajo picados bien finos
40g de azúcar moreno
1 cucharada de miel
1/2 cucharadita de orégano seco
1/2 cucharadita de albahaca seca
1/4 cucharadita de tomillo seco
2 cucharadas de hojas de perejil fresco picado

RECEPTA

Preescalfeu el forn a 180g.
Salpebreu el pollastre. 
Foneu dues cullerades de mantega a una cassola gran que pugui anar al forn i afegiu el pollastre amb la pell cap avall. El daurem per tots cantons, uns d-3 minuts per cada cantó amb el foc mig-alt, un cop el pollastre ben ros el reservem.
Ara fonem a la mateixa cassola la cullerada de mantega que ens quedava i hi afegim l'all picat, el deixem uns segons i ja veurem que de seguida comença a fer oloreta, aleshores  apartem la paella del foc i hi afegim el sucre moré, la mel, l'orenga, la farigola i l'alfábrega, donem unes voltes perque quedi ben barrejat i tornem a afegir el pollastre a la cassola i la posem al forn perque s'acabi de fer.
Coem el pollastre al forn uns 25-30 minuts, fins que estigui ben tendre i en punxar-lo amb un escuradents el líquid que surti segui claro.
Serviu-lo immediatament, adornat amb julivert picat i un bon pa per sucar a la salsa.


RECETA

Precalentar el horno a 180g.
Salpimentar el pollo.
Fundir dos cucharadas de mantequilla en una cazuela grande que pueda ir al horno y añadir el pollo con la piel hacia abajo. Lo doramos por todos lados, unos 2-3 minutos por cada lado con el fuego medio-alto, una vez el pollo bien dorado lo reservamos.
Ahora fundimos en la misma cazuela la cucharada de mantequilla que nos quedaba y añadimos el ajo picado, lo dejamos unos segundos y ya veremos que enseguida empieza a hacer olorcito, entonces apartamos la sartén del fuego y añadimos el azúcar moreno, la miel, el orégano, el tomillo y la albahaca, damos unas vueltas para que quede bien mezclado y volvemos a añadir el pollo a la cazuela y la ponemos en el horno para que se termine de hacer.
Cocemos el pollo al horno unos 25-30 minutos, hasta que esté bien tierno y al pinchar con un palillo el líquido que salga sea claro.
Servir inmediatamente, adornado con perejil picado y un buen pan para mojar en la salsa.